معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از تکمیل سهمیه در نظر گرفته شده امسال این استان برای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم خبر داد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، حجت الاسلام علی اکبر صفری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار کرد : برای این استان در سال جاری سه هزار و 600 نفر سهمیه ثبت نام در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در نظر گرفته شده است.
 
وی ادامه داد: استقبال مردم خراسان شمالی برای شرکت در این طرح به حدی بود که با گذشت 5/2 ماه از آغاز ثبت نام، سهمیه منظور شده برای این استان تکمیل شد.
 
حجت الاسلام صفری افزود: اکنون سه هزار و 637 نفر در استان در این طرح ثبت نام و در کلاس ها شرکت دارند که شهرستان بجنورد با 964 نفر بیشتر از سهمیه 900 نفری، ثبت کننده داشته است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت : در شهرستان های شیروان و اسفراین هر کدام 750 نفر، دو شهرستان گرمه و جاجرم 385 نفر و شهرستان های مانه و سملقان و فاروج هر کدام 385 نفر طبق سهمیه اعلام شده، در این طرح ثبت نام کرده اند.
 
وی با اشاره به این که با تکمیل سهمیه، ثبت نام از متقاضیان این طرح در استان انجام نمی شود، افزود: برگزاری کلاس ها نیز برای شرکت کنندگان در این طرح از یکم خرداد امسال آغاز شده و آزمون پایانی نیز در دو مرحله مهر و اسفند امسال برگزار می شود.
 
صفری اضافه کرد : آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در 10 رشته حفظ جزء 30، جزء 30 و یک، جزء 30و یک و دو، جزء یک تا پنج، جزء یک تا 10، جزء یک تا 15، جزء یک تا 20، حفظ کل، حفظ 150موضوع و 300 موضوع برگزار می شود.
 
براساس این گزارش ، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در اجرای مرحله نخست طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم دو هزار و 500 نفر و در مرحله دوم، سه هزار و 119 نفر در سال های 91 و 92 سهمیه داشت.
/2759/